Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Eerste editie van "1 TICKET voor het leven" brengt €60.000 op voor de strijd tegen kanker

De eerste editie van de solidariteitsactie "1 TICKET voor het leven", een samenwerking van de Belgische Vereniging van Filmdistributeurs, Film Matters, de Federatie van cinema's van België (FCB) en Stichting tegen Kanker, heeft 60.000 euro opgebracht.

Op 4 februari, wereldkankerdag, engageerden 65 deelnemende cinema’s zich geëngageerd om 1 euro per verkocht ticket aan Stichting tegen Kanker te schenken. Het opgehaalde bedrag zal aan Stichting tegen Kanker worden geschonken om de strijd tegen kanker te ondersteunen. ​

"We zijn erg blij met de mogelijkheid om samen te werken met de Belgische filmsector. Behalve een solidariteitsactie is het ook een mooie gelegenheid om Stichting tegen Kanker onder de aandacht te brengen. Daarnaast gaven we met deze actie de boodschap mee dat over een periode van 30 jaar 185.000 levens gered zijn dankzij vooruitstrevend onderzoek.

Met de opgehaalde 60.000 euro kunnen wij de impact van ziekte verkleinen en ons blijven inspannen om hoop om te zetten in overwinning", aldus Patricia Lanssiers, algemeen directeur van Stichting tegen Kanker. ​

"We zijn erg trots op onze betrokkenheid bij deze actie. Ik wil Stichting tegen Kanker bedanken, want zonder hen was dit niet mogelijk geweest. Ik wil ook alle cinema’s bedanken die aan deze actie hebben deelgenomen, net als de vele bioscoopbezoekers die dankzij door middel van hun filmbezoek kankeronderzoek kankeronderzoek hebben gesteund”, vertelt Thierry Laermans, secretaris-generaal van de Federatie van cinema's van België (FCB).

 

URL

Deel dit artikel